lørdag 16. mai 2015

Babyshower-muffins!

-laget til min søster sitt babyshower! Hun vet ikke kjønnet, så da ble det både blått og rosa :) Dette er banan-muffins med sjokoladebiter og topping av ostekrem.


OPPSKRIFT BANAN-MUFFINS:
(Oppskriften gir 15-20 muffins, alt etter formene. Oppskriften kan også brukes til å lage kake)
Veldig saftig og holdbare muffins! Anbefales :)

Du trenger:
2 egg
4 dl sukker
2 modne bananer, most
200 g smeltet smør
8 ss melk
6 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
1 ts natron
200 g hakket sjokolade
*tips: man kan også ha i 100 g hakket nøtter (valnøtt, mandler o.l.)

Slik gjør du:

1) Pisk egg og sukker til eggedosis 

2) Mos bananene med gaffel og rør de inn. Tilsett smeltet smør og melken.

3) Bland sammen alt det tørr og rør det inn i røren. Tilsett så hakket sjokolade (og evt nøtterbiter).

Fyll formene 2/3 dels fulle. 

Stekes på 190 grader i 25-30 minutter.

Oppskriften er funnet hos MyLittleKitchen.


OPPSKRIFT FANTASTISK OSTEKREM:

Du trenger:
300 gram philadelphia-ost
500 gram melis
200 gram romtemperert smør 

Blir god porsjon ostekrem, du kan halvere om du ikke skal lage store topper.

Slik gjør du:

Bland romtemperert smør og melis, miks 5 min på lav hastighet til en glatt krem. Miks inn osten. 

Nå kan du tilsette farge, fordel i skåler først om du skal ha ulike farger. 

Ostekremen kan være litt tynn nå. Vil du lage fine topper med form er det lurt å legge sprøytposen i kjøleskap før du lager topper. Og muffinsene må være avkjølt.

Oppskrift fant jeg hos FrkMuffin.



Skal du sprøyte ut to ulike farger er det greit å fylle to sprøyteposer og legge disse i en ny sprøytepose, slik som på bildet. 

Jeg burde avkjølt ostekremen før jeg sprøytet ut, da ville rosen blitt finere. Men pynten tar vekk litt av oppmerksomheten fra det ;)

 Jeg fikk nettopp i posten en silikon-matte med babytema, kjøpt på ebay. Jeg koste meg med å presse ut små baby-figurer :) Sommerfuglen er en utstikker. Strødde også på litt spiselig glitter.



1 kommentar:

  1. Great looking web site. This has been quite helpful .Thank you so very much for this valuable information Still continue your web page and good luck , We at Addhunters shifted this service to a level much higher than the broker concept. So, if you’re willing to buy a property in Qatar in terms of investment or moving to a new home, here are some perfect options for you. you can see more details please visit our web site Property for sale Best in lusail qatar

    SvarSlett